ludek ludek
1320
BLOG

Pendolino - ciąg dalszy żenującego kontraktu

ludek ludek Polityka Obserwuj notkę 24

Temat już zapomniany, zgodnie z definicją w naszym kochanym kraju, że temat z wczoraj już dziś nie istnieje. W listopadzie ubiegłego roku popełniłem notkę :

http://ludek.salon24.pl/550473,polskie-pendolino-podbija-niemcy

„Specjaliści” zarzucili mi nieznajomość tematu PKP. I słusznie. Nie jestem i nie byłem nigdy pracownikiem PKP i innych spółek zależnych. Ale kończyłem szkoły w czasach gdy MEN nie kombinował przy edukacji naszych dzieci. W związku z tym matematyka i tzw. „swojska logika” nie są dla mnie tematem mniemanologii stosowanej.

 
Temat wraca w związku z informacją, która oczywiście zginęła gdzieś w czeluści spraw bieżących:  Ukrainy, wojny, wyborów, sondaży, etc.
 
Cyt. „Firma Alstom, która ma wyprodukować dla PKP Intercity 20 składów musi dostarczyć pierwsze wagony już w maju. Firma chce jednak, by te pierwsze miały specyfikację o niższym standardzie niż wymagana w przetargu. Chodzi o prędkość maksymalną. Pendolino zamówione przez PKP miały jeździć z prędkością 250 km na godzinę, tymczasem Alstom chce dostarczyć składy o prędkości maksymalnej 160 km na godzinę. Sprawa oparła się o interwencję dyplomatyczną ministerstwa infrastruktury we francuskiej ambasadzie. Alstom tłumaczy, że dopuszczalna prędkość na polskich torach i tak nie przekracza 160 km na godzinę, a homologacja pozwalająca jeździć z większą prędkością ma być gotowa dla wszystkich 20 składów pod koniec roku. Polska strona nie chce się zgodzić na takie ustępstwo. Choćby z powodu rozkładu jazdy, który zakłada, że pociągi będą jeździć z prędkością 200 km na godzinę. Po drugie konkurenci Alstomu w przetargu mogą zarzucić, że zostały przyjęte pojazdy niezgodne ze specyfikacją przetargową”
 
Z uporem maniaka wracam do tematu czy na naszych torowiskach, nawet po tzw. ich modernizacji  ( koszt większy niż budowa autostrad w Niemczech na przykład…) będą mogły jeździć składy Pendolino, które nie mogą się wbrew nazwie „wychylać” ?
 
Tymczasem mamy w Polsce zakłady produkujące składy jeżdżące z prędkością 160 km na godzinę.
 
Newag
PESA
 
Cena i jej porównanie ? No, cóż…dla chętnych poszukiwaczy prawdy polecam poszperanie w internecie. Proszę o przywołanie mnie do porządku ale w sprawie dzisiejszych protestów rodziców niepełnosprawnych dzieci o jaką kwotę chodzi ? Rząd szuka bodaj 300 mln zł i nie znajduje ? Hmm...
 
Ciekawostka, kilka dni temu bydgoska PESA otrzymała prestiżową nagrodę Financial Times :
„Cudze chwalicie, swojego nie znacie” ?...
 
 
Pytanie zadane przeze mnie na końcu notki przywołanej w drugim akapicie tekstu pozostawiam jako otwarte…
ludek
O mnie ludek

Analityczny Kłopot z życiem po­lega na tym, że nie ma okaz­ji go przećwiczyć i od ra­zu ro­bi się to na poważnie (Pratchett). Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują (Einstein). https://twitter.com/SalonowyLudek

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka